offtopic - server ppp

Dariusz Wlodarczyk milley w mahle.pl
Śro, 14 Mar 2001, 09:09:11 CET

no coz proponuje sie zapoznac z pakietem mgetty+sendfax
sluzy wlasnie do tego o czym piszesz (tak wogole to chyba chodzi ci o serwer
dialin a nie dialout)

ok ale do rzeczy:

Instalujesz PPP jesli jeszcze nie masz
a takze mgetty

---
/etc/inittab

#dopisz linie
S0:2345:respawn:/sbin/mgetty ttyS0 -D /dev/ttyS0

---
/etc/ppp/chap-secrets czyscisz do zera

---
/etc/ppp/pap-secrets
#jesli wszyscy z passwd to
*       *       ""      *
#userzy nieuprawnieni (czyli tutaj wszyscy oprocz honda)
honda  *       -
#userzy uprawnieni - wywalic wpis dla wszystkich oczywista jesli chcesz
limitowac dla konkretnych userow
#yamaha  *       ""      *

---
/etc/ppp/options.ttySx

# IP nadawane dla polaczenia (LokalIP od strony serwera, RemoteIP wiadomo)
# podajesz w ulkladzie LocalIP:RemoteIP np
192.168.1.1:192.168.1.2

---
/etc/ppp/options.server

ms-dns 194.204.152.34
asyncmap 0
auth
crtscts
lock
modem
netmask 255.255.255.255
+pap
-chap
domain nazwa.domeny
proxyarp
login
pap-max-authreq 3
noipx

---
/etc/mgetty+sendfax/dialin.config

OUT_OF_AREA
none
all

---
/etc/mgetty+sendfax/login.config

/AutoPPP/ -	a_ppp	/usr/sbin/pppd file /etc/ppp/options.server

---
/etc/mgetty+sendfax/mgetty.config

port ttyS0
  debug 0
  init-chat "" ATZ OK ATS0=2
  statistics-chat "" AT OK ATI2 OK
  statistics-file /tmp/statistics.ttyS0
  modem-type data
  direct no
  data-only yes
  fax-only no
  rings 2

---

mam nadzieje ze nie nagmatwalem hehe
generalnie tak to u mnie dziala z analogowymi modemami i zew. modemem ISDN
ZYXELa

ale mam nadzieje ze ktos wie jak cos takiego zrobic z kartami ISDN Tales
BRI/PCI
bede wdzieczny za podeslanie info bo zaladowalem juz hosax-a (po wielu
probach)
i jestem na etapie ze karta konsekwentnie ignoruje polaczenia przychodzace.
W logu jest wpis:
... kernel: isdn_tty: connection 1234567 -> 7654321 ignored

pozdrawiam
milley