qt i pliterki

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 15 Mar 2001, 18:27:33 CET

On Thu, Mar 15, 2001 at 01:05:35PM +0100, Andrzej Dereszowski wrote:
> Mam problem z pliterkami w aplikacjach korzystających z qt.
> Np. w licq nie potrafię włączyć iso-8859-2 dla czcionek edytora,
> w staroffice po zmianie czcionki też już się nie da zmienić na iso02.
>
> Co może być przyczyną ? Jeśli złe ścieżki w XF86Config, to niech ktoś
> podeśle, jeśli mu wszystko działa.
Przyczyną jest walnięte locale w glibc. Nie ma sposobu, aby odczytać
encoding właściwy dla danego locale.
Ale można na to poradzić (doszedłem do tego analizując workaround w
kodzie Qt):

LANG=pl_PL.ISO-8859-2

U mnie jest (bo nie lubię angielskich komunikatów):

LANG=en_US.ISO-8859-2
LC_CTYPE=pl_PL

Pozdrowienia,
        Jacek