Instalacja pld i takie tam

Andrzej Dopierała - Undefined undef w transilvania.eu.org
Sob, 17 Mar 2001, 17:07:37 CET

Więc tak... Kupiłem sobie płytkę z linuxplus z pld. Możliwe że część z tego co
piszę jest już poprawiona, ale nie mam możliwości sprawdzenia tego.
Log z instalacji wrzucę zaraz na http://venus.amu.edu.pl/~undefine/install.log.
Jeżeli ktoś miałby ochotę rzucić okiem to zapraszam - jak widać brakuje tam
kilku zależności, między innymi kernel powinien wymagać
/etc/rc.d/init.d/functions ;)
A z istotniejszych spraw - Xwindow dla i386 jest chyba uszkodzone(4.0.2-6).
Przy starcie zgłaszał komunikat że nie może załadować sterownika klawiatury
więc wraca do pre-XKB czy jakoś tak. Ściągnięte wczoraj XFree dla i686(-13)
tego błędu nie mają - albo jest to już poprawione, albo też coś nie tak dla
i386.
Dalej... Działa komukolwiek gnomecc z pakietu control-panel? Od dłuugiego czasu
żadna wersja nie chce u mnie działać - zawsze wywala segfault i poleca zajrzeć
na stronę z bug-ami. Tak jest już od paru miesięcy. Myślałem że może coś nie
tak z bibliotekami w moim systemie, ale gdy zainstalowałem na osobnej partycji
PLD od nowa jest tam to samo. strace(z mojego normalnego systemu) wrzucę na
http://venus.amu.edu.pl/~undefine/gnomecc.strace. Jeżeli ktoś byłby na tyle
miły i dał jakąś sugestię?
Kolejne... To pytanie raczej z ciekawości - wie ktoś może dlaczego linuxplus
wrzucił na płytkę pakiety dla i386? Nie mogli dać jakiejś normalniejszej
architektury, chociażby i586? Nie znam nikogo normalnego kto używałby w tej
chwili sprzętu <pentium...
I chyba ostatnie. Zabrałem się za pakieciki dict-*. I mam dwie wątpliwości.
Pierwsza jest natury licencyjnej - na http://ftp.dict.org/ jest słownik
web1913. Niestety z tego co zrozumiałem ma niezbyt wolną licencję. Natomiast w
debianie jest wersja pd - ale nie zauważyłem nigdzie w źródłach żadnego adresu
z którego można by ją ściągnąć. Jeszcze się rozejrzę na uczelni ale jeżeli nie
znajdę adresu co jest lepsze - wersa pd z debiana czy normalna?
I drugie - jest sobie pakiecik dict-misc. Zawiera on kilka różnych słowników np
easton, world95 i jeszcze kilka innych... Naturalnym rozwiązaniem byłoby
rozdzielenie tego na kilka pakietów dict-world95.*.noarch.rpm itepe. Tylko jak
to zrobić jeżeli główny pakiet(src.rpm) to byłby dict-misc.*.src.rpm tak by nie
generował się przy okazji dict-misc.*.noarch.rpm?

--