Ostatni squid

Michal Kochanowicz mkochano w ee.pw.edu.pl
Pią, 30 Mar 2001, 19:57:53 CEST

Cześć

On Fri, Mar 30, 2001 at 02:34:35PM +0200, Robert Kryczało wrote:
> Ja mam małe pytanko w kwestii squida.
>
> Chodzi o poniższe a właściwie usunięcie tego:
> [  --disable-internal-dns  This prevents Squid from directly sending and
[ciach]

> Czy ktoś ma cos przeciwko wprowadzeniu tej zmiany do PLD'owego squida?
> Poczekam z 2 dni na sprzeciwy i to wrzuce do cvs'a, jeśli takowych nie
> będzie.
Ja jestem za. W squidach < 2.3 dnsserver był jedynym sposobem, aby squid
mógł płynnie działać: gethostbyname() blokuje się dopuki resolver nie
rozwiąże nazwy lub nie zwróci błędu. W 2.3 squid ma już własny resolver
(sam potrafi dogadać się z serwerem DNS), który nie blokuje się. Ma to
tą zaletę, że 1) powinno działać szybciej 2) mniejsze jest
prawdopodobieństwo, że zabraknie wolnego procesu do odpytania DNS, co
mogło zdażyć się w przypadku zbyt małej ilości dnsserverów. Nie jestem
jednak pewien, czy wewnętrzy resolver squida honoruje /etc/hosts, zdaje
się, że były z tym jakieś problemy, przynajmniej we wczesnych 2.3.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==mkochano w ee.pw.edu.pl =--
--= PGP key: www.ee(...)/~mkochano/PGP/ or finger me @tmp.iem.pw... =--