pam_pwdb.so

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Sob, 31 Mar 2001, 13:15:47 CEST

Ponieważ ostatnio przybyło mi trochę użytkowników i autoryzacja przy
połaczeniu z pop3d wydłużyła się znacznie pomyślałem że przeżucę się na
pwdb, no więc zacząłem od:
[root w linux db]# rpm -q nss_db
nss_db-2.2-2

W /etc/nssswitch.conf:
passwd:         db files
group:          db files
shadow:         db files

ale wcale nie przyspieszyło, pomyślałem więc że to pewnie przez to że
solid-pop3d i tak autoryzuje użytkowników poprzez pam_unix.so czyli
normalnie z /etc/passwd i /etc/shadow. Po krótkiej lekturze do pam'ów
doszedłem do wniosku że potrzebuję zamienić (to co zakomentowane to
wcześniejsze) w /etc/pam.d/spop3d:
#auth           required        /lib/security/pam_unix.so
auth            required        /lib/security/pam_pwdb.so
#account         required        /lib/security/pam_unix.so
account         required        /lib/security/pam_pwdb.so
#session         required        /lib/security/pam_unix.so
session         required        /lib/security/pam_pwdb.so

No i zaczeły się schody po w PLD nie ma pam_pwdb, z tego co pamiętam to
kiedyś było w osobnym rpm'ie ale aktualnie nie widzę go na ftp. No i teraz
moje pytanie czy ja wogule dobrze do tego podchodzę (robię to pierwszy
raz) i dlaczego nie ma pam_pwdb.so?

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w niewiem.org  http://hack.zone.to/
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć