Własny kernel

Grzegorz Doliński grzegorz w kobra.lm.pl
Nie, 18 Lis 2001, 20:37:01 CET

A Bartosz Jakubski napisal(a):

>Po pierwsze, to nie wiem, co zrobić, żeby skompilowane jajko korzystało
>z initrd.
Sprawdź w /usr/src/linux/.config

CONFIG_BLK_DEV_RAM=y <- tylko nie jako moduł !!!
CONFIG_BLK_DEV_INITRD=y

W PLD ustawiamy jeszcze:
CONFIG_ROMFS_FS=y
CONFIG_EXT2_FS=m

>Mam wszystko w modułach, initrd wkompilowany, odpalam
>geninitrd, tworzy się odpowiedni plik, dopisuję do lilo.conf
>initrd=ten/plik, odpalam lilo, a po starcie systemu kernel w ogóle nie
>rusza initrd i robi panic, bo nie ma root fs. O czym nie wiem?
Jeśli "ten/plik" to link do "/boot/initrd.coś_tam" to możesz sprawdzić czy
initrd=/boot/initrd.coś_tam
nie da lepszych rezultatów :).
Nie wiem czemu, ale mnie raz taki zabieg uratował.

>Na razie to olałem, wkompilowałem w kernel ide i e2fs, no i nie wiem jak
>przeskoczyć "Only root can do that" przy podmontowywaniu /proc
>w skryptach startowych. Co jest tego przyczyną?
I pamiętaj by dopisać do lilo.conf "read-only" w odpowiedniej sekcji.

Grzegorz
--