qmail i return-path/sender

BartOwl bartowl w bartowl.do.pl
Wto, 2 Paź 2001, 18:18:31 CEST

Dnia 2001.10.02 (08:57) przyszedł do mnie list od Witold Filipczyk:

> Trochę ciężko u mnie z abstrakcyjnym myśleniem.
> Czy mógłbyś na przykładach pokazać co masz, a co chciałbyś
> osiągnąć?

sytuacja wyglada tak: na liste jestem zapisany jako bartowl w surfuje.w.pl

ezmlm listowy jak dostaje mejla nie sprawdza jednak naglowka From:, ale
bierze Return-Path... problem w tym, ze komp z ktorego wszystko sle ma
hostname bartowl.do.pl i takiz adres trafia do return-path
a dzieje sie to za sprawa pine+qmail, gdzie pine ustawia naglowek Sender: co
najwyzej na @bartowl.do.pl, natomiast qmail korzysta przy generowaniu
naglowka Return-Path albo z naglowka Sender: albo z control/defaultdomain lub
tez z QMAILSHOST. pytanie tylko jak go zmusic, zeby generowal ten naglowek na
podstawie naglowka From:. lub ew. jak kazac pine zeby ustawial sender nie na
`hostname` tylko na cos albo dowolnego, albo przynajmniej takiego samego jak

chyba nie za bardzo zamieszalem...

--
 'o,o' Bartłomiej Sowa-\ /---Surfuje w NYSIE--|--PGP w www--\ /---- |\ ----\
 (  ))     BartOwl      | >>>>  bartowl w dione.ids.pl  <<<< |  WS  |_\ ROX )