PLD pierwsze starcie

Tomasz Orzechowski tomek w lj.pl
Wto, 9 Paź 2001, 01:05:56 CEST

On Tue, Oct 09, 2001 at 12:47:43AM +0200 sarak9 wrote:
> 1.  Mimo  usilnych  prob  nie  udalo  mi  sie  uruchomic instalatora.
> komputer(cel 700, via)  wieszal  sie  przy  ladowaniu  modulu  ide_cd
> w  przypadku instalacji  z  hd  analogicznie  ide_hd (nazwy modolkow
> pisze z glowy takze  pewno nazywaja sie jakos podobnie). Nie pomagaly
> zamiany tasm, zmiany  ustawien  master  slave,  i  trubu  dma w
> biosie. Problem ten rozwiazalem dopiero instalacja na innym kompie
> (cel 300, BX)

Zdaje się, że dotychczas stosowany na bootkietce kernel nie lubił płyt
ECS lub podobnych. Już albo całkiem niedługo zostanei to poprawione.

> Pytania:
> 1. Jaka  jest  szansa  na  powstanie  w  najblizszym czasie na powstanie
> podrecznika  PLD?  Czy  gdzies mozna znalezc jakakolwiek dokumentacje
> dla urzytkownika?

Trochę jest tu:
http://team.pld.org.pl/~klakier/

Reszta to standardowa dokumentacja Linuksa:
http://www.jtz.org.pl/
http://sunsite.icm.edu.pl/Linux/Documentation/ (piszę z głowy, ale na
pewno w tych okolicach).

> 2. Jak  zainstalowac  sieciowke w PLD? Gdzies wpisywac nazwe modulu?
> Karta to RLT8139 PCI a w dmsg nic nie widac w tej sprawie.

echo alias eth0 8139too >> /etc/modules.conf
depmod -a
vim /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0 (patrz /usr/share/doc/rc-scripts)
ifup eth0
i już :-)

> 3.  Plik  static_routes  jest  dla  mnie  nie czytelny, tzn gdzie jest
> miejsce  na  gateway?

/etc/sysconfig/network

> 4  Gdzie konfigorwac xined, w rc_inetd czy xinetd.conf, co sie bierze
> z czego?

A co chcesz konfigurować? Może /etc/sysconfig/*inetd* ?

> 5.   Zainstalowawalem Qmaila, jak rozwiazac problem relaying'u, chyba
> nie musze instalowac ucspi-tcp autora qmaila?

Pocztytaj dokumentację. Szukaj RELAYCLIENT

> 6.  Czy moze powinienem dac sobie z PLD spokoj i sprobowac za rok jak
> sie podszkole?

Zapewniam Cię, że najlepiej się szkolić na PLD :-)

PS. Skróć sobie sygnaturkę.
PPS. Może wrzuciłby to ktoś do PLD-NET-FAQ?
--
Tomasz Orzechowski