PLD pierwsze starcie

Artur Flinta aflinta w interia.pl
Wto, 9 Paź 2001, 01:20:23 CEST

Witam!

Dnia Tue, 9 Oct 2001 00:47:43 +0200 sarak9 napisał(a):

>  1.  Mimo  usilnych  prob  nie  udalo  mi  sie  uruchomic instalatora.
>  komputer(cel 700, via)  wieszal  sie  przy  ladowaniu  modulu  ide_cd
>  w  przypadku instalacji  z  hd  analogicznie  ide_hd (nazwy modolkow
>  pisze z glowy takze  pewno nazywaja sie jakos podobnie). Nie pomagaly
>  zamiany tasm, zmiany  ustawien  master  slave,  i  trubu  dma w
>  biosie. Problem ten rozwiazalem dopiero instalacja na innym kompie
>  (cel 300, BX)

Coś się obijało o listę, o problemach związanych z VIA (i UDMA?), były
problemy z chipsetami kt133 do duron/athlon, potem weszła wersja A tegoż i
problem zniknął, może z Twoim chipsetem jest podobnie. Zobacz, czy
wyłączenie UDMA pomaga.

>  1. Jaka  jest  szansa  na  powstanie  w  najblizszym czasie na
> powstanie
>  podrecznika  PLD?  Czy  gdzies mozna znalezc jakakolwiek dokumentacje
>  dla urzytkownika?

Dokumentacja do PLD jest ciągle rozwijana, i dostępna na www.pld.org.pl,
choć nie zawsze spełni ona oczekiwania. PLD jest linuxem takim samym jak
inne jeżeli idzie o podstawy. Natomiast szczegóły konfiguracji to trochę
RH i trochę własnych rozwiązań. Więc podstaw należy się uczyć szukając w
sieci (lub w księgarni) odpowienich podręczników, np.: www.jtz.org.pl,
www.linuxdoc.org. O szczegóły można spytać się na liście, choć lepiej
najpierw przeszukać jej archiwum.

>  2. Jak  zainstalowac  sieciowke w PLD? Gdzies wpisywac nazwe modulu?
>  Karta to RLT8139 PCI a w dmsg nic nie widac w tej sprawie.
>  3.  Plik  static_routes  jest  dla  mnie  nie czytelny, tzn gdzie jest
>  miejsce  na  gateway?

w /etc/sysconfig/interfaces wpisujesz do pliku o nazwie
ifcfg-nazwa_interfejsu ( w Twoim wypadku prawdopodobnie ifcfg-eth0 ) takie
dane:

DEVICE=eth0
IPADDR=adres_ip
NETMASK=maska_sieci
NETWORK=sieć (nie wiem czy jest to potrzebne, ale nie zaszkodzi)
GATEWAY=adres_bramki
ONBOOT=yes (domyślnie podnosi interfejs na starcie)

static_routes, nie jest Ci potrzebne. Moduł karty ustawia się w pliku
/etc/modules.conf dopisując linijkę:

alias eth0 8139too (dla jajka 2.4.x) lub
alias eth0 rtl8139 (dla jajka 2.2.x)

potem odpalsz: depmod -a
a następnie: ifup eth0 i sieć powinna działać :)

>  6.  Czy moze powinienem dac sobie z PLD spokoj i sprobowac za rok jak
>  sie podszkole?

PLD to dystrybucja jak każda inna (nie oszukujmy się, jest NAJLEPSZA :)),
zależy co chcesz robić, jak rajcuje Cię klikanie to zainstaluj mandrake,
jeżeli chcesz wiedzieć jak system działa, co się z kąd bierze to PLD
będzie dobrym wyborem. W nauce bardzo pomaga stały dostęp do internetu,
wiele odpowiedzi można uzyskać na irc na kanale #pld, pamiętaj jednak, że
tyczą się one wyłącznie rzeczy związanych z PLD, pytania ogólne typu jak
zrobić dowiązanie czy podzielić dysk na partycje mogą zostać zignorowane.
Dobrą rzeczą będzie też zapoznanie się z newsgrupą pl.comp.os.linux

    Pozdrawiam
        Artur

Mr.Google i Mr.AltaVista. Fachowcy do wynajecia.
Nowe Centrum Wyszukiwania >> http://szukaj.interia.pl/