!!!!POMOCY!!!!! AD1816

Artur Flinta aflinta w interia.pl
Wto, 9 Paź 2001, 20:50:36 CEST

Joo!

Dnia Tue, 9 Oct 2001 20:32:18 +0200 Mikołaj Habdank-Wojewódzki napisał(a):

> ALSA właśnie studjuję, ale jak uruchamiam alsaconf i wybieram AD1816
> to pisze mi że nie mam takiej karty. Mam jednak pytanie a propo jajca,
> bo
> coraz bardziej podejżewam że moje jest wadliwe, bowiem na kompie obok
> na płycie EPOXKAHA z wbudowanym cmediapci też nie działa muzyka
> mimo, że ma sterowniki dedykowane do linuxa. Czy wiecie skąd mogę zassać
> kernel 2.4.9 (+pach do10) które sprawdziliście i wiecie że działa.
> Dalej mam ciszę na głośnikach i coraz bardziej nie lubię swojej karty -
> chyba skończę
> [...]

Spokojnie :))

Po pierwsze w jajku masz mieć włączony tylko sound support (najlepiej jako
moduł), jeżeli masz tylko ta jedną kartę to wszystko inne powinno być
odznaczone, nawet sterowniki ad1816 jeżeli są.
Potem z ftp.pld.org.pl pobierasz pliki:
alsa-driver-up-0.5*.src.rpm
alsa-lib*.src.rpm
alsa-utils*.src.rpm

alsa-conf chyba nie jest potrzebny :)

Przebudowywujesz wszystko i instalujesz. OK myślę, że tyle zrobiłeś sam
bez tego listu.
Potem zgodnie z tym co można wyczytać w dokumentacji możesz dopisać do
plku /etc/modules.conf

alias char-major-116 snd
alias char-major-14 soundcore
alias snd-card-0 snd-card-ad1816a
alias sound-slot-0 snd-card-0
alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss
alias /dev/dsp snd-pcm-oss
alias /dev/mixer snd-mixer-oss

potem zapisujesz i dajesz depmod -a
a potem /etc/rc.d/init.d/alsasound start

               Może pomoże :))

      Pozdrawiam
             Artur

Twoj pies musi sie jeszcze sporo nauczyc.
Nowe Centrum Wyszukiwania >> http://szukaj.interia.pl/