joe, mutt, zgv

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Pią, 26 Paź 2001, 20:20:09 CEST

On Fri, Oct 26, 2001 at 06:27:44PM +0200, Marcin Kamiński wrote:
> Hmm, to po co jest:
>        charset
>               Type: string
>               Default: ""
>
>               Character  set  your  terminal  uses to display and
>               enter textual data.
> miałem charset ustawione na iso-8859-2 więc chyba (imho) powinno to być
> decydujące.
To jest charset dla mutta. Żeby mutt mógł wiedzieć czy daną wiadomość
moze od razu wyświetlić, czy musi ją skonwertować.
LC_CTYPE jest dla wszelkich programów w systemie. Nie ma sensu, żeby
mutt dublował funkcjonalność zapewnioną przez locale.
Jak nie w muttcie, to brak LC_CTYPE i tak pewnie wyszedł by Ci w czymś
inny. Zobacz, czy to np. nie poprawiło to działania joe (mógł też
głupieć z powodu "niedrukowalnych" znaczków).

> Ale dzięki, rzeczywiście podziałało ustawienie tego. Apropo, gdzie jest
> dobry opis działania konwersji dokonywanej przez iconv'a? man niestety
> nic nie mówi o zmiennych środowiskowych.
Tu nie ma nic iconv do rzeczy. Zobacz: pinfo libc, rozdział o locale.
Pisałem o iconv, bo niektóre programy używają go wewnętrznie do
konwersji charsetów i np. takie GTK bez tego głupieje.

> No i czemu standardowo w rc-scripts /etc/sysconfig/i18n nie ma
> ustawionej tej zmiennej? Myślałem że 'polished' zobowiązuje.
Bo dla niektórych standard to "LANG=pl_PL" (tego Ty, ani ja nie chcemy),
dla kogoś innego pewnie co innego.

Pozdrowienia,
        Jacek