kernel-2.2.x + ext3

Maciej Swiniarski luzik w ds.pg.gda.pl
Pią, 19 Kwi 2002, 12:06:26 CEST

On Fri, 19 Apr 2002, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Ale 2.2 z ext3 jeszcze standardem w PLD nie jest. A stosujac cos
> niestandardowego niestety trzeba miec na uwadze ze gdzies trzeba bedzie
> "popchnac" recznie.
>
> M.

No to nie wiem .. moze w instalatorze jakas dopiska czy cos zeby ludzie
tego nie odpalali [ bo pozniej wstyd ze nie dziala]

A ja sie mylilem: w odpowiedniej linijce dodalem co mialem dodac a co
system staje to staje:(

"request_module [block-major-3] : Root fs not mouted" ...ten block major
to od dyskow jest chyba
"VFS:cannot open root driver 03:03"
kernel panic i takie tam
Polecenie tune2fs -O ^has_journal /dev/hda3 zdaje sie ze powinna zmieniac
ext3 na ext2 [oczywiscie hda3 jest ro]
i nawet po takim zabiegu [a dumpe2fs pokazuje brak journalingu]
dystrybucyjne jadro 2.2.20-18 nie odpala sie :(