mplayer: czy działa postprocessing?

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Wto, 30 Kwi 2002, 11:42:51 CEST

On Tue, Apr 30, 2002 at 11:28:22AM +0200, KrzysiekS wrote:
> A co jest nie tak w monitorze? jasność na max, a obraz ciemny?
Chyba krócej byłoby napisać co w nim działa :(

Najpierw było tak, że przy maksymalnej jasności g* było widać. Więc
ratowałem się podkręcaniem kontrastu.

Męczyłem się tak przez kilkanaście miesięcy. W końcu po którymś
wyłączeniu komputera, monitor zamiast się wyłączyć, przeszedł w ,,aging
mode''. W dokumentacji wyczytałem, że jest to używane na etapie
produkcji i jak to wyłączyć. Niestety nie dało się wyłączyć. Na
szczęscie, kiedy komputer pracuje, monitor działa ,,normalnie''. A nawet
jest trochę jaśniejszy niż przedtem... ale nie do końca. Wygląda to
raczej na ostre podkręcenie kontrastu... Jeśli np. w filmie jest jakaś
ciemna scena z jakimś źródłem światła, to przy maksymalnym podkręceniu
jasności i kontrastu większość obrazu nadal jest b.ciemna, a jasne
punkty są tak jasne, że oczy bolą. Tak jest np. na początku ,,Dnia
kojota'', w scenach w ZOO.

> Jak tak, to możesz podkręcić jasność potencjometrem na trafopowielaczu
Ktoś mnie kiedyś straszył, że podkręcenie tego ma także wpływ na
napięcie zasilające elektronikę... to jest Hyundaj DeluxScan cośtam...
(15").
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--