[OT] Cichy dysk twardy.

Jacek Sobczak sopel w kn.pl
Śro, 14 Sie 2002, 11:48:14 CEST

Sorry za off topic, ale kto w końcu ma mi doradzić ... :-)

Szukam cichego dysku. Nie chodzi mi tylko o cichy zapis/odczyt, ale
również o ciche wirowanie. Mam do w tej chwili IBM-DTLA-307030 na 7200
obr/min i uważam go za stosunkowo głośny. Włączyłem Acoustic Management
przez co ruchy głowicy są całkowicie niesłyszalne, natomiast wirowanie
przenosi się na obudowę i powoduje hałas. Żadne elastyczne montowanie
dla tego dysku nie wchodzi w rachubę, bo wtedy głowica nie trafia we
właściwe sektory.

Kto może więc polecić dysk, który spełniałby następujące kryteria:
1. Ciche wirowanie (może być 5400 obr/min przy akceptowalnej
wydajności).
2. Funkcja wyciszania ruchów głowicy kosztem wydajności (jak Acoustic
Management IBM-a).
3. Praca w elastycznym zawieszeniu (mam w tej chwili ramkę NoVibes
http://www.noisecontrol.de/).
4. Ogólna niezawodność i bezproblemowa praca.

Pozdrowienia
Jacek