[OT] Cichy dysk twardy.

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 14 Sie 2002, 12:13:15 CEST

On Wed, 14 Aug 2002, Jacek Sobczak wrote:
> Sorry za off topic, ale kto w końcu ma mi doradzić ... :-)
> Szukam cichego dysku. Nie chodzi mi tylko o cichy zapis/odczyt, ale
> również o ciche wirowanie. Mam do w tej chwili IBM-DTLA-307030 na 7200
> obr/min i uważam go za stosunkowo głośny. Włączyłem Acoustic Management
> przez co ruchy głowicy są całkowicie niesłyszalne, natomiast wirowanie
> przenosi się na obudowę i powoduje hałas. Żadne elastyczne montowanie
> dla tego dysku nie wchodzi w rachubę, bo wtedy głowica nie trafia we
> właściwe sektory.
> Kto może więc polecić dysk, który spełniałby następujące kryteria:
> [...]

Też miałem ten sam problem co ty - miałem stary dysk SCSI IBM-a, który
chodził jak traktor i postanowiłem mieć coś: a) cichego, b) szybkiego.
Ponad rok temu wybór padł na Fujitsu 20G 7200 obr i byłem z niego naprawdę
zadowolony. Najgłośniejszy stał się wiatrak w zasilaczu :)
Byłem zadowolony do momentu, kiedy ten dysk mi nie padł. A serwisu Fujitsu
w Polsce nie uświadczysz (sklep w którym kupowałem zwinął działalność). I
tak wróciłem do starego, dobrego, głośnego traktorka IBM SCSI...

Moja rada - kup Seagate BarracudaIV - dyski tanie, naprawdę szybkie (7200)
i cichsze jeszcze od mojego Fujitsu. I nie kupuj 5400, nie warto już
teraz.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...