[OT] Cichy dysk twardy.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 14 Sie 2002, 12:17:57 CEST

Witam!

On Wed, 14 Aug 2002 11:48:14 +0200
Jacek Sobczak <sopel w kn.pl> wrote:

> Sorry za off topic, ale kto w końcu ma mi doradzić ... :-)
>
> Szukam cichego dysku. Nie chodzi mi tylko o cichy zapis/odczyt, ale
> również o ciche wirowanie. Mam do w tej chwili IBM-DTLA-307030 na 7200
> obr/min i uważam go za stosunkowo głośny. Włączyłem Acoustic
> Management przez co ruchy głowicy są całkowicie niesłyszalne,
> natomiast wirowanie przenosi się na obudowę i powoduje hałas. Żadne
> elastyczne montowanie dla tego dysku nie wchodzi w rachubę, bo wtedy
> głowica nie trafia we właściwe sektory.

Ja mam tak:
[root w warp root]# hdparm -i /dev/hda
/dev/hda:
Model=IC35L040AVVN07-0, FwRev=VA2OAF0C, SerialNo=VNP210B2G9V8LA
Czyli IBM 40GB wirujący na 7200, jest dosyć cichy, stoi na dwóch
miedzianych blachach przykręconych do boków na gąbce, dzięki czemu jest
dobrze chłodzony i elastycznie zawieszony, podczas pracy w środku nocy
słychać wentylator zasilacza pracujący na 7V, procek jest chłodzony
bezszelestnie :-)
A tak BTW, skoro u Ciebie słychać tylko sam zasilacz to jaki masz procek
i jak go chłodzisz?

                 Artur