gnome po polsku

Pon, 26 Sie 2002, 20:03:10 CEST

On Mon, 26 Aug 2002, mcINEK wrote:

> Witam. Z jakich ustawien jezykowych korzysta gnome?
>
> Pomimo, ze mam prawidlowo ustawiony locale to gnome jest po angielsku.

Jesteś pewien że masz ustawione LOCALE na poziomie X sersji a nie sesji
terminalowej ?

Tak wogóle to zdaje się że xinitrc nie ma możliwości nadal ustawiania
LOCALE dla X sesji per użytkownik. Chyba wartoby dodać
/etc/X11/xinit/xinitrc.d/enviroment i w nim czytanie np. pliku
~/.enviroment w którym możanaby ustawiać LOCALE.

Inne (lepsze) rzwiąznie to modyfikacja pam_env żeby czytał z tego pliku
zmienne na takiej samej zasadzie na jakiej czyta
/etc/security/pam_env.conf.

Tymczasowe rozwiązanie to wrzucić sobie skrypt ~/.Xclients:

#!/bin/sh
LANG="pl_PL"
export LANG
echo "-------" >>.xsession-errors
exec /usr/X11R6/bin/gnome-session >>.xsession-errors 2>&1

i dalej jeszcze:
$ chmod +x ~/.Xclients

kloczek