Gnome 2 pack dla Ra

Pią, 30 Sie 2002, 11:52:51 CEST

On Friday 30 August 2002 11:34, Michał Kuratczyk wrote:
> Znalazłem w czym rzecz, ale nie wiem jak to poprawić. Chodzi o to, że w
> opisie themesów przychodzących z gdmem (circles, happygnome) polskie
> ogonki wyglądają tak (fragment happygnome.xml):
> <text xml:lang="pl">UĹźytkownik %s zostanie zalogowany w ciÄ~Egu %d
> sekund</text>
>
> Ta sama linijka w opisie emo-blue (wziętej z themedepot.org):
> <text xml:lang="pl">U&#x17C;ytkownik %s zostanie zalogowany w ci&#x105;gu
> %d sekund</text>
>
> Jak widać ogonki są zapisane zupełnie innaczej i w emo-blue ogonki
> [...]

Pewnie nie działaja w pierwszym przypadku bo coś się zepsuło w kodowaniu utf-8
znaku 'ą'. :
$ echo "UĹźytkownik %s zostanie zalogowany w ciÄ~Egu" | iconv -f utf-8 -t
iso-8859-2
Użytkownik %s zostanie zalogowany w ciiconv: błędna sekwencja wejściowa na
pozycji 39

W przypadku xml'a oba kodowania (poprzez entity numeryczne ( &#<numer>;) jak i
odpowiedni ciąg utf-8 znaczą to samo, ale jak widać drugie jest mniej odporne
(bądź zostało źle zakodowane) ... :)

--
Mateusz Korniak
"Black holes are where God divided by zero." - Steven Wright