duza tablica arp

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 7 Lut 2002, 20:09:53 CET

On Thu, 7 Feb 2002, Jacek Konieczny wrote:
> Ten statyczny ARP masz tylko dla istniejących maszyn, czy też na
> nieużywane adresy? Kiedyś miałem na wszystkie adresy, ale jak doszła
> któraś z kolei sieć to się zaczynały problemy (nauczyłem sobie z nimi
> radzić) i to ARP straaasznie długo się ładowało.

Ładowanie to jest chwilka.
Czyszczenie trwa dużo dłużej :)

arpd jest częściowym rozwiązaniem problemów z wydajnością.

> Teraz nieużywane adresy blokuję przez route "blackhole", a static-arp
> zostawiłem tylko na uzywanych adresach. Jest o niebo lepiej.
> Musiałem sobie jeszcze napisać skrypcik, który agreguje nieużywane
> adresy w jaknajwiększe podsieci, żeby za dużo tych tras nie było.
> # ip neighb show | wc -l
>     832
> # ip link show | grep eth | wc -l
>      49
> # ip route show table bh | wc -l
>     136
> (to ostatnie to ilość wpisów z trasami "blackhole").

# grep 00:00:00:00 /etc/ethers |wc -l
    993
# grep -v 00:00:00:00 /etc/ethers |wc -l
   2061

Trochę to inny rząd wielkości :)

Ale faktycznie to jest jakieś rozwiązanie, które na pewien czas pozwoli mi
odsunąć moment, kiedy znowu stanę przed tym samym problemem.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...