Instalacja [cd]

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Czw, 7 Lut 2002, 22:14:08 CET

On Thu, Feb 07, 2002 at 02:45:11PM +0100, Marcin wrote:
> Hmm IMHO u większości jestem już w KFach ale co mi tam - i tak napiszę (co
> mi szkodzi)
> W dalszym ciągu próbuję zainstalować PLD kernel 2.4 na HP NS 133 LC z
Przestań próbować.  Po prostu zainstaluj ;-)

> AIC-7770 + 2*2GB SCSI i kartami 3c590 (eisa) i 3c509(isa). Instalatora
> ściągnąłem z 7.02 (już jest _normalny_ parted ;-)) i próbuję to cudo (PLD)
> zainstalować, ale dzięki parted właśnie dowiedziałem się że mam w systemie
> /dev/sdb (ja uważam że to jest /dev/sda) i /dev/sde (IMO /dev/sdb). Ktoś wie
> o co w tym chodzi? Mam być wróżką i zgadywać jakie mam dyski? Do tej pory
> usiłowałem je zlokalizować za pomocą fdiska (linuksowego) co prowadziło do
> zawieszania systemu (i dużej mojej irytacji).
>
> PYTANIE co mam wpisać w instalatorze dest_devices = '/dev/sda /dev/sdb' czy
> [...]
Zainstaluj sobie najpierw kawałek systemu na jednym dysku.
Będzie łatwiej.
Później drugi dysk sobie dopiszesz do fstab ...

> Pozdrawiam (mam nadzieję że nie tylko siebie)
> Marcin
>
> PS Please zróbcie coś z dokumentacją i jakieś porządki bo przypadkowo
> znalazłem PLD Trafic na 7thguard a na oficjalnej http://www.pld.org.pl/ jest
> totalny zastój. Może warto by połączyć http://www.pld.org.pl/ i
> http://www.pld.net.pl/ w jedno, skoro jest to i tak jedna maszyna?
Dobrą dokumentację jak zainstalować PLD łatwiej będzie napisać komuś
komu się nie udało zainstalować PLD za pierwszym podejściem.
Jesteś dobrym kandydatem.
BTW, Za kilka miesięcy będzie wysyp książek na temat jak zainstalować,
skonfigurować i używać PLD ;-)

> PSS Ponieważ:
> 1. Nie potrafię zainstalować PLD z kernelem 2.4
     ^^^^^^^^^^^^
> 2. Na PLD (2.2) nie potrafię skonfigurować Pine + sendmail/qmail/etc do
                  ^^^^^^^^^^^^
Nie nadużywaj tego wyrażenia, jeśli chcesz by ktoś Ci odpowiedział
sensownie.
> wysyłania listów z odpowiednim From:

Jeśli chodzi o qmaila i (nie tylko) to zmienne środowiskowe:
MAILUSER, MAILHOST, MAILNAME przechowują informację (nie trudno wyczaić jaką)
QMAILINJECT=f ,żeby się odpowiednio zmieniał adres e-mailowy.

Żeby używać pine'a z qmail-em w /etc/pine.conf trzeba wpisać:
sendmail-path=/usr/lib/sendmail -oem -oi -t

W ogóle do qmaila jest dobra dokumentacja i tam jest to wszystko napisane.

Pine jest kobylasty i nie jest już chyba rozwijany.
Polecam mutt-a.

> PSSS Czy w PLD jest (będzie) możliwa obsługa IRdy (i telefonów - mam
> ///R320s z softem dla IRdy pod M$ Win) ?

Jakieś irda-utils są.

WF