Postfix - ograniczenie wielkosci listu

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 11 Sty 2002, 08:10:24 CET

On Thu, Jan 10, 2002 at 05:46:41PM +0100, Prometheus wrote:
> Witam,
>
> Moze ktos z kolegow wie, gdzie mozna zmienic ograniczenie
> wysylania bardzo dlugich listow. W tej chwili wysylajac
> list z zalacznikiem o wielkosci pow. ok. 7.4 MB otrzymuje:
> "Nie mozna wyslac wiadomosci, poniewaz jej rozmiar
> przekroczyl limit serwera"...
>
> Postfix-20001217. Quota na dysku nie ustawiona.

Radziłbym Ci się zastanowił, czy naprawdę chcesz ten limit zmieniać.
Gdy np. nie będzie limitu w ogóle, to jeden mail będzie mógł zapchać całą
kolejkę pocztową, co spowoduje, że ludzie korzystający z Twojego serwera
jako relay (np. z OE) nie będą mogli wysyłać wiadomości, serwer nie
będzie mógł wygenerować nawet bounce dla wiadomości, które z innych
powodów nie będą mogły dojść. I ogólnie będzie katastrofa. A jeszcze
gorzej może być, jeśli na danej partycji oprócz kolejki pocztowej jest
co innego (w szczególności /).

IMHO sensowny limit to 2-10MB, zależnie od miejsca na partycji i
wielkości ruchu. A do przesyłania plików służą inne protokoły (wiem,
wiem, ciężko to wytłumaczyć przeciętnemu użytkownikowi OE).

Pozdrowienia,
	Jacek