XFree 4.2

Robert Grabowski Robert.Grabowski w 7bulls.com
Czw, 24 Sty 2002, 22:06:53 CET

Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Po pół dnia szukania tego bydlaka więc może być i xmodmapem...
>
> Niestety mimo usilnych prób ustawienia lewego winkeya (Super_L)
> jako meta-keya nie udało mi się zmusić gada do działania.
>
> Interesuje mnie .Xmodmap dla takiego modelu i layoutu:
>
>         Option "XkbRules"   "xfree86"
>         Option "XkbModel"   "pc104"
>         Option "XkbLayout"  "pl"
>
> Jakieś propozycje?

> ps. doce do xmodmapa są mizerne

Proponuje tak:
/etc/X11/Xfree86Config
          Option "XkbRules"   "xfree86"
          Option "XkbModel"   "pc101"
          Option "XkbLayout"  "pl"

~/.Xmodmap
keycode 115 = Super_L
keycode 116 = Super_R
keycode 117 = Menu

clear Mod4
add   Mod4 = Super_L

Takie ustawienia u mnie powoduja, ze Alt jest meta, a windows jest Mod4
-- mi sie to przydaje jako klawisz specjalny dla WindowMakera ...

Jezeli chcesz Windowsa jako meta, to zamiast

clear Mod4
add   Mod4 = Super_L

daj

clear Mod1
add   Mod1 = Super_L

Nie sprawdzalem tego, moze bedzie dzialac ...

pozdrawiam i powodzenia zycze
    Robert Grabowski