Aide i X'y

ZyTeK zytek w abomb.one.pl
Pią, 25 Sty 2002, 17:05:06 CET

On Fri, 25 Jan 2002, Grzegorz Saracki wrote:

> Otoz wreszcie zabralem sie za instalacje X'ow w domu i mam kilka pytan
> bo z tego tematu mam 0 doswiadczenia.
> Za co mam sie zabrac po instalacji, czy sa jakis skrypty, moze
> programy do konfiguracji X (trzeba gdzies ustawic jaki xserver chyba)?
> Domyslam sie ze przy instalacji nie dogrywaja sie wszystkie mozliwe
> pakiety jak w RH, wiec co mam sobie dograc. Jaki soft "codziennego"
> uzytku moglibyscie polecic, chodzi mi np o przegladarke www, klienta
> poczty, news , irc'a, cos co sie prawie kazdemu przydaje.
> Kiedys mialem drobny epizod z X'ami, glownie dlatego ze mam s3
> [...]

Co do konfiguracji...xf86config, polecam :)
Jest bodajże w pakiecie Xfree86-setup ale nie jestem pewnien.
Ustaw sobie wszystko a potem startx i gotowe ;]

A jeśli chodzi o oprogramowanie, menedżer okien itd...
Jeśli lubisz maksymalną prostote i Xów używasz tylko do uruchamiania
aplikacji to blackbox jest fajny i ekstremalnie szybki hehe.
Zobacz też Window Makera. Ja osobiście od jakiegoś czasu używam
GNOME+Sawfish jako menedzer okien. Ładne to, całkiem szybkie i
funkcjonalne. A KDE...hmm..bardzo wolne :/ Jakoś nigdy KDE nie lubiłem.

Pytałeś też o przeglądarke..sprubuj Galeona, sam używam, zobacz też
Konquerora (to przeglądarka z KDE, więc jeśli nie siedzisz na KDE to będzie się długo
uruchamiać). Możesz też zobaczyć Mozille, ludzie ją lubią, ale dla mnie za
wolno, a szkoda... :/ No..jest też links :)

Do poczty...używam Pine, ale w okienkach to świetny jest Sylpheed. Nadaje
się też do newsów, ale do newsów wolę programik Pan. Do IRCa...irssi jest
świetny (uruchamiam go sobie w Xtermie:), ale jak chcesz coś graficznego
to zobacz Xchata. No i jeszcze może Ci się przydać GNU-Gadu :)

--
-=: Jakub Głazik - ZyTeK - zytek w abomb.one.pl :=-
-=:     Pingwiny? eee.... Bociany? TAK!  ;)   :=-