Kernel 2.2.20 problemy z wydajno¶ci± Adapteca

Dariusz Knoci?ski dknoto w next.com.pl
Wto, 9 Lip 2002, 14:24:35 CEST

Witam,

Mam na kilku maszynach zainstalowane PLD z jądrem 2.2.20 a
do obsługi backupów używam napędów magnetooptycznych
640 MB i 1.3GB, podpiętych przez interfejs SCSI (Adaptec 29160)
Zaobserwowałem następujące objawy, przy dużych plikach
tak około 400-500 MB, prędkość zapisu drastycznie spada po przekroczeniu
100-200 MB (dużo poniżej wartości nominalnej urządzenia). Natomiast
zapis po kawałku idzie gładko ale gdy zapełnię dysk w około 80 %
to synchronizacja dysku po zapisie np. 5 MB potradi trwać kilkanaście
do kilkudziesięciu minut. Raz zmuszony byłem zrestartować maszynę, ponieważ
procesy zaczynały zawisać na odwołaniach do dysków (też SCSI).

Dodatkowy kłopot to obsługa USB, chciałem podpiąć MO po USB ale te jądra nie
obsługują go poprawnie, najczęściej w logach mam informację o braku lub
nadmiernej ilości przerwań :(

Czy kłopoty z obsługą Adapteca i USB to norma dla tych jąder ?

Jeśli tak, to czemu się tak kurczowo ich trzymamy ?

Pozdrawiam
DKnoto.

PS. Na jądrach 2.4.18 w mandarynce nie miałem takich problemów.