dwa pytania

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 11 Lip 2002, 19:11:55 CEST

On Thu, Jul 11, 2002 at 06:55:49PM +0200, abel wrote:
> Witam
>
> Mam swiezo zainstalowanego pld i chcialbym ( a nie potrafie
> ) zrobic dwie rzeczy. Jesli moge prosic o pomoc, to
> chcialbym sie dowiedziec jak:
>
> 1) Zwiekszyc rozdzielczosc konsoli do 1024x768. Prosze wziac
> pod uwage to ze mam swiezo zainstalowany system i slabo znam
> sie na systemie. Mam intela i740.
Jeśli używasz lilo (a nie gruba), to spróbuj do lilo.conf dodać
linię:
vga=0x317

To powinno uruchomić VesaFB w rozdzielczości 1024x768 z 16-bitowym
kolorem.

Nie gwarantuje powodzenia. Bo "karty" na chipsetach intela są raczej
kiepskie i często nawet nie mają Vesy w BIOSie.

> 2) Uruchomic karte sieciowa. Mam olicom fast ethernet 2326.
> PLD automatycznie nie jest w stanie skonfigurowac mi karty.
> Co powinienem zrobic?
Podeślij wynik polecenia:
lspci

Może to nam powie co to dokładnie za karta, wtedy będzie łatwiej
poszukać odpowiedniego sterownika.

Możesz też od razu wklepać nazwę karty + "Linux" na Google.

Pozdrowienia,
        Jacek