/etc/shadow i /etc/samba/smbpasswd

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w tychy.net
Śro, 17 Lip 2002, 12:36:25 CEST

On Tue, 16 Jul 2002 22:48:05 +0200 (CEST), you wrote:

>Mozna z poziomu samby zmieniac haslo unixowe, mozna z shella
>sobie skrypt pytajacy 2x o haslo napisac. Ale nic wiecej,
>chyba ze jestes na tyle zdolny (Akademia Noblowska zaprasza...)
>ze napiszesz konwerter md5 do md4 i odwrotnie ;>

Da się inaczej, nawet przez jakiś czas tego używałem, trzeba dać w
smb.conf:
encrypt passwords = No
i poinstalować na windach pliki *.reg z dokumentacji samby żeby nie
kodowały haseł (imho to nie za dobry pomysł żeby hasła sobie po sieci
jawnym tekstem latały), wtedy nie musisz używać smbpasswd.

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w pld.org.pl
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć