/etc/shadow i /etc/samba/smbpasswd

Zbyniu zbyniu w geocarbon.pl
Czw, 18 Lip 2002, 08:19:55 CEST

Mniej wiecej Jul 17 at 11:57:51PM +0200, zainteresowany Robert R. Wal rzekl:

> Jest jeszcze jedna możliwość. Przy jednej dystkusji o LDAP na /. ktoś
> wspominał, że można windowsami autentykować się bezpośrednio w LDAP
> poprzez klienta Netware. To znaczy, tyle pamiętam, mogłem coniego
> poprzekręcać, ale tego, że w jednym zdaniu występowały serwer LDAP,
> klient Windows i Netware (lub Novell) jestem raczej pewien ;)

Ano jest takie rozwiazanie - Novell SecureLogin info leży w LDAPie, a to
sprytne oprogramowanie potrafi przechwytywać wszelkie próby autoryzacji i
robić to za usera (do systemów, aplikacji i inni). Co ciekawe potrafi to
robic zarówno w Wiowsach jak i apikacjach terminalowych (od Novella i
Uniksów po Mainfredy i AS/400). Do kompletu jest NMAS - obsługa kart
procesorowych, żetonów, odcisków palców. Bajer po prostu :-)

http://www.novell.com/products/nmas
http://www.novell.com/products/securelogin

I żeby nie było - nie reklamuję, tylko stwierdzam, że to ciekawa
propozycja.

--
Zbyniu