co z gpg, muttem i takimi tam?

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 18 Lip 2002, 09:10:13 CEST

wrobell wrote:

> Dany klucz publiczny możesz uwiarygodnić w swojej lokalnej bazie kluczy
> sam. Ale musisz mieć pewność, że rzeczywiście pochodzi on od danej osoby.

Do nadania statusu klucza potwierdzonego/zaufanego można użyć jeszcze
instytucji zaufania do kogoś i podpisania przez tego kogoś klucza.

Tj. jeśli jestem pewny, że "A" sprawdza tożsamość ludzi, których klucze
podpisuje i mu ufam  i powiadomilem gpg o tym (też z głowy
gpg --edit-key "A" a potem z cmdline trust i odpowiada się na pytania)
to jesli dostanę klucz "B" ktory jest podpisany kluczem "A" to mogę
mieć pewność, że otrzymany klucz jest kluczem "B"

Pozdrawiam,
Marek