Problemy kernela na i815EP

Czw, 18 Lip 2002, 12:13:57 CEST

jasio w myslenice.pl.eu.org writes:

> [...]
> intelu 815EP) w efekcie czego próba zamontowania CD-ka kończy się zwisem
> na twardo bez jakiegokolwiek komunikatu (nawet SysReq nie działa :-( ).
> Ostatnio trochę popróbowałem - już na zainstalowanym PLD - dokładnie te
> same objawy, w logach nic ... Dopiero zainstalowałem hdparma i wyłączyłem
> DMA dla CD-ka - wtedy idzie OK - montuje i działa. Dla ułatwienia dodam -
> że CD to LG-40x bez UDMA (jakieś tam dma to on mimo wszystko ma :-),
> podpięty jest na drugi kanał IDE jako master. dysk mam na pierwszym kanale
> jako master (i tylko do dysku mam tasiemkę 80-tkę :-) - z nim nie ma
Mam podobną sytuację z tym, że zamiast zwisu kernela mam zwis procesu mount
(D-state) i kaplica. Wyłaczenie DMA oczywiście od razu pomaga bo bez problemu
mogę sobie cdka zamountować. Jajko 2.2.20 oczywiście (sprzed tygodnia).

> Czy to jest jakiś bug w kernelu, czy w
> kernelu PLD-owskim ?
Wydaje mi się, że to są jakieś kwasy z konkretnym sprzętem. Z jednym CDkiem
u kolegi się tak dzieje, po podpięciu innego problemu nie ma. Być może
dało by się coś w jajku zmienić tak, żeby i te ,,dziwne'' cdki działały
z DMA, a być może by się nie dało :-)

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek(at)pld.org.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PWr