Problemy kernela na i815EP

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Pią, 19 Lip 2002, 17:53:42 CEST

On Fri, 19 Jul 2002 jasio w myslenice.pl.eu.org wrote:

> Może skonsolidujmy działania - dla mnie jest to bug, który np.
> uniemożliwia zainstalowanie z CD-ka ...... Może dżimi się wypowie (jako
> opiekun 2.2.x) ?

Jądro 2.2.20-18 jak się nie mylę ma domyślnie wyłączoną obsługę DMA.
Dopiero odpowiednie wpisy w /etc/sysconfig/hdparm powodowały załączenie
DMA.
Jądro 2.2.21-1 domyślnie ma załączoną obsługę DMA co bylo/jest moim
błędem. Jako iż 2.2.21-1 nie trafiło jeszcze do Ra (leży w test/) dziękuje
za zgloszenie problemu i oświadczam, że 2.2.21-2 będzie miało wyłączoną
obsługę DMA na starcie.

Dróga sprawa to właczanie/wyłaczanie DMA poprzez lilo. Da się załączyć, z
wyłączeniem są już problemy (ktoś mi to zgłaszał).
Może powiem jak to ma wyglądać:

ide0=dma załącza nam DMA
ide1=dma załącza nam DMA
ide2=dma załącza nam DMA
ide3=dma załącza nam DMA

w jądrze wanilliowym istnieje również takie coś jak ide0=nodma, etc, ale w
naszym backporcie IDE z lini 2.4 brak tego.

Mam nadzieje, że rowzwialem wasze wątpliwości. Jak by coś proszę kierować
sie bezpośrednio do mnie lub pld-kernel w pld.org.pl.

Krzysiek Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)