Serwer na PLD - pierwsze wrazenia

Michal Margula alchemyx w uznam.net.pl
Pon, 22 Lip 2002, 19:44:53 CEST

On Mon, 22 Jul 2002 19:25:49 +0200
"mcINEK" <mcinek-pld w wp.pl> wrote:

> Nareszcie! Dzieki pomocy grupowiczow i samozaparciu :) nareszcie
> postawilem serwer na PLD. Jednakze mam jeszcze kilka malutkich spraw o
> ktore chcialbym sie zapytac:
> 1. Jak to jest z tym automatycznym ladowaniem modulow? Bo czego bym nie
>  robil to i tak musze recznie (w /etc/modules) zaladowac ne2k-pci do
>  obslugi obu moich kart sieciowych.

alias eth0 ne2k-pci
alias eth1 ne2k-pci

do pliku /etc/modules.conf

> 2. Serwer FTP. Narazie uzywam proftpd, ale z tego co wiem nie ma on zbyt
>  wielu mozliwosci konfiguracji. Czy mozecie cos polecic? Chodzi mi m.in
>  o ustanawianie maxymalnego pasma przesylania danych, logi itp.

proftpd ma takie opcje (vide mod_ratio). Nie znam bardziej rozbudowanego
serwera ftpa (jeśli chodzi o konfigurację).

Musisz użyć ipmasqadm z modułem port_fw

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, JID: alchemyx w jabber.uznam.net.pl, +)
http://alchemyx.uznam.net.pl/, administrator polskiej sekcji Linux Counter