Serwer na PLD - pierwsze wrazenia

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Pon, 22 Lip 2002, 19:43:13 CEST

> Nareszcie! Dzieki pomocy grupowiczow i samozaparciu :) nareszcie
postawilem serwer na PLD. Jednakze mam jeszcze kilka malutkich spraw o
ktore chcialbym sie zapytac:
> 1. Jak to jest z tym automatycznym ladowaniem modulow? Bo czego bym nie
>  robil to i tak musze recznie (w /etc/modules) zaladowac ne2k-pci do
> obslugi obu moich kart sieciowych.

Polecam wpisy w /etc/modules.conf
alias eth0 ne2k-pci
alias eth1 ne2k-pci

> 2. Serwer FTP. Narazie uzywam proftpd, ale z tego co wiem nie ma on zbyt
>  wielu mozliwosci konfiguracji. Czy mozecie cos polecic? Chodzi mi m.in
> o ustanawianie maxymalnego pasma przesylania danych, logi itp.
O ile mi sie wydaje to proftpd jest jendym z najbardziej konfigurowalnych
serwerow ftp. Cos ci sie pomylilo, polecam dokumentacje.

> 3. Czy da sie za pomoca firewall-init zrobic przekierowanie portu na
serwerze
>  na inny komputer w sieci lokalnej? Bo w dokumentacji nie ma o tym ani
> slowa.

Hmm, tego Ci nie powiem ,ale pewnie autorzy sie zaraz odezwą

Tiwek