postgres - unikod

Śro, 24 Lip 2002, 13:40:40 CEST

On Tue, 23 Jul 2002, Adam Buraczewski wrote:

> Nie ujmując tej liście, może lepiej na temat PostgreSQLa zadawać
> pytania na grupie usenetowej pl.comp.bazy-danych?  Jest tam kilka
> osób, które tylko tym się zajmują.  Szczególnie polecam stronę:
>
> 	http://www.depesz.pl/pgsql.html
>
> na której jest FAQ tej grupy w zakresie dot. PostgreSQLa.

Sprawa dotyczy i tak PLD bo mowa o domyślenj konfiguracji tego pakeitu
jaki mamy i o ewentualnym dostosowaniu czy to postgresa czy oprogramowanai
klienckiego tak żeby w konfiguracji domyślnej było ono dopasowane o
domyślnej konfiguracji serwera (bo tego typu zmiany też moga wchodzić w
grę).

> [...]
> operujących na tekście (np. obsługa wyrażeń regularnych) po prostu nie
> jest do unikodu przystosowana i daje nieprawidłowe, choć przewidywalne
> wyniki.  Sporo z tych niedociągnięć poprawiono już w PostgreSQLu 7.3,
> ale pojawi się on dopiero jesienią.  Dlatego, jeżeli nie jest to
> jakimś specjalnym wymogiem, nie należy w PostgreSQL trzymać napisów
> zakodowanych w unikodzie.
>
> Z PostgreSQLem wiąże się też jeszcze jeden poważny problem, otóż do
> obsługi znaków narodowych (zamiana liter małe <-> duże, sortowanie
> itp.) wykorzystuje standardowy mechanizm "locale" z glibca.

IMHO należąłoby poprawić *wreszcie* sposób sortowania w locale. Obecny
wynika z jakiś głupich uregulowań nad których opracowywanienm
najwidoczneij nie brali udziału polacy :>
Z obecnym nierozrónianiem małych i dużych liter przy sortowaniu i
pominjainiem dodatkwo jeszcze znaków takich jak "." jest dużoa zamaiszanai
("ala" i ".ala" to wedłuch tych regół to samo :>)

kloczek