RAPORT kernel-2.4.18-5.915

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pią, 26 Lip 2002, 21:46:05 CEST

On Fri, 26 Jul 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Fajnie :-)

> vtund jest do kitu. Najwyraźniej rozumie tylko ztare tun/tap z kerneli
> 2.2.
Bredzisz. vtund+2.4.18-5.909 DZIALA.
Tylko sobie trzeba stworzyc /dev/net/tun c 10 200
i recznie modprobe tun zrobic (lub dopisac do /etc/modules).
Mam niedowiarkom to udowodnic?

>Do tego nasze skrypty startowe dla wtund też są beznadziejne, po
> pozwalają na postawienie jedynie jednego tunalu w trybie "client"
> (a wtedy tymi samymi skryptami nie można odpalić serwera vtund).
A to sie zgadza, ale odpowiednio planujac mape vpnow mozna sobie z tym
jakos poradzic.

> Więc gorąco polecam openvpn który właśnie przygotowałem. Nie ma problemu
> z tun/tap w naszym 2.4 i można stawiać tuneli ile się chce.
> Tylko że na razie mogą być problemy z kompilacją w środowisku Ra (stare
> automake/autoconf). Ktoś mógłby się temu przujżeć.
Na builderach ra jest ac/am nowe, wiec czekamy na buildloga:)

> Jestem za włączeniem O(1).
Za.

> preemptible jest mniej istotne, bo to pomoga jedynie na stacjach
> roboczych. Lepiej nie włączać teog na stałe, bo na serwerach
> (przynajmniej teoretycznie) może spowodować pogorszenie wydajności.
Przeciw.

> Za. Ale pod warunkiem, że nic innego się przy tym nie popsuje :-)
Tu sie zastanawiam... moze jednak nie... jesli to nie sa POSIX ACL,
a cos co ma trustees z Novella przypominac.

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-