głupie powiązania

Sob, 27 Lip 2002, 20:51:58 CEST

On Sat, 27 Jul 2002, Jacek Konieczny wrote:

> ImageMagick może obrabiać filmy MPEG. Do tego celu używa mpeg2dec,
> który może też MPEGi wyświetlać, do tego celu uzywa SDL, a ta durna
> biblioteka zlinkowana jest ze wszystkim co "gra lub świeci".
> Najłatwiej zależności się pozbyć przez podział mpeg2dec na:
> mpeg2dec, libmpeg2, libvo.
> Można też przy tej okazji zrobić jakąś krzywę autorom SDL.

Zdaje sie ze rozluźnić zalezności mogłoby włączenie używanai modułów do
poszczególnych formatów w IM. Wtedy od konkretnej biblioteki byłby zależny
tylko koduł który mozanby zapakować czy to w osobyny podpakiet czy też
podzielić na grupu same moduły (IIR to było ich dość sporo).

Napewno możnaby wtakim rozwiazaniu wydzielić np. pakiet z modułami których
insytalacja pociągałaby za soba instalacje biblitek X11.

kloczek