fluxbox

Nie, 28 Lip 2002, 17:26:17 CEST

On Sun, 28 Jul 2002, Marek Fetliński wrote:

> :[Sun, Jul 28, 2002 at 03:40:36PM +0200]:[Tomasz Kłoczko]:
>
> MSZ to też jest całkiem ciekawie zapowiadający się pomysł, więc do
> dyskusji wracajcie :)
> [ tylko, że właśnie -cie, ja jestem za cienki żeby cośkolwiek w tym
> kierunku zaczynać :) ]

Na pocżatek warto IMHO już teraz nawet założyć moduł w repo w którym
będziemy katalogować różne grafiki z typowymi elementami jak np. ikonki do
belek czy narożników okienk, gradienty i inne.

Konkretny szkielet scenariusza rozwoju projektu:

- wrzucanie jak popadnie pod dowolnymi nazwami byle różnymi i per
  katalog z rónymi klasami elementów do repo,

- wypracowanie ogólnego schematu konstruowania nazw plików w ramach danej
  klasy wlemntów (np. ikonki narożników) zależnie od koloru czy inncyh
  cech tak żeby wszystkie mogły nadal być w jednym katalogu i żeby
  jednoznacznie wskazywały na to co zawierają bez zagladanai do nich,

- próba zrobienia fronten skryptu do zarządzania generowaniem tematu
  (trzeba pomyśleć nad typowymi operacjami jakei bedzie się wykonywało
  na temacie) i próba zronbienia pierwszego backend skryptu
  do któregoś (dowolnego) wm-a

- uzupełnianiu backend skryptów dla pozostałych wm-ów

W dalszej części po pełnym sformalizowaniu obsługi tematów przy pełnej
abstrakcji neizaleznej od wm-a mozanby spróbować pzrerobić któregoś wm
wprost na to żeby w konfiguracji tegoż podawałoby się tylko to co typowo
podawałoby się jako parametry dla wczęsniej skryuptowego themera.

W międzyczasie zapewne moznaby próbować nawet juz przy istneijacycm tylko
oskryptowieniu konstruować jakaś prostą aplikackję do konstruowania
własnego tematu w oparciu o dostepne biblioteki zasobów elementów.

Tak gdzieś na trzecim już etapie pownno być już tyle zasobów że ilość
możliwych kombinacji wygląddów powinna być żrzędu setek jak nie tysiecy
kombincji :)

Pierwszy etap n pewno powinien zacżąć się od próbuy sklasyfikownai
pierwszych grup elemtów jak np.: ikonki narożników, tapety, gradienty (coś
jeszcze) ?

Gdzieś w sirodku jak nie podkoniec moznaby mże nawet nie trzymać pewnych
elemetów graficznych w postaci bitmap. Zapewne moznaby spróbować dołaczyć
generator knkretncyh typów elementw jak np. gradienty z zadawanymi tylko
patramerami jak kierunek, harakterystyka pzrejścia koloeru, kolor bazowy i
docelowy. Mówiac inaczje w pewnym momencie wyobrażam sobei to tak że taki
themer iałby mozliwść wspomagania kodem modułu ładowalnego czy skryptu (w
końcu np. gimpa można wywoałać wsadowo żeby wygenerować kawałek bitmapy :)

kloczek