XFS i problemy z ACL'ami

Roman Kolasiewicz rkolasiewicz w excellent.com.pl
Pon, 17 Cze 2002, 15:56:14 CEST

Witam,

  Jakis czas temu zainstalowalem sobie kernel 2.4.18-0.7, i jakos tak
  ostatnio mnie napadlo, zeby na jednej z partycji zrobic sobie XFS'a
  dla testow ACL'i. Jak mnie napadlo tak i zrobilem, nie obylo sie
  oczywiscie bez problemu "File size limit exceeded" - ale kozystajac
  ze slicznej wyszukiwarki znalazlem odpowiedz jak temu zaradzic (
  metoda z pam_limits zadzialala).

  Zainstalowalem sobie paczki acl-1.0.4-1.i686.rpm oraz
  acl-devel-1.0.4-1.i686.rpm i przystapilem dzielnie do walki :)
  Jakiez bylo moje zdumienie kiedy przy probie wylistowania ACL'i
  dostalem takie oto komunikaciki:

[root w veto root]# cat /etc/fstab|grep xfs
/dev/hdg1       /test/lib    xfs     defaults        1       1
[root w veto root]# mount|grep xfs
/dev/hdg1 on /test/lib type xfs (rw)
[root w veto root]# touch /test/lib/test
[root w veto root]# chacl -l /test/lib/test
chacl: error getting ACL on "/test/lib/test": Function not implemented
[root w veto root]# chacl u::rwx,g::r-x,o::r-- /test/lib/test
chacl: error setting access acl on "/test/lib/test": Function not implemented

No i jestem w kropce, bo jak widze ACL'i w tym kernelu nima, jako ze
lacze do najszybszych nie nalezy od razu z gory chcialbym zapytac czy
identycznie sprawa ma sie z kernelem 2.4.18-2? Bo jak tak to od razu
sciagne sobie zrodla i skompiluje kernela samemu, ale myslalem ze w
porzadnym PLD'owym kernelu bedzie doslownie wszystko, i nie bede sie
musial bawic z kompilacja kernela :(.

Best regards,
 Roman
--