kernel panic

Michal Margula alchemyx w uznam.net.pl
Śro, 19 Cze 2002, 22:05:06 CEST

On Wed, 19 Jun 2002 21:53:18 +0200
"lubmich" <lubmich w poczta.onet.pl> wrote:

> czesc
> po instalacji PLD uruchamia się kernel (2.2.20), ładuje moduły, wykrywa
> dyski, partycje, ale nie może podmontować głównego systemu plików (VFS:
> Kernel panic can't mount root fs on 03:02). Używam gruba. Sądzę że po
> root= należy wpisać odpowiednią liczbę oznaczającą partycję ale nie wiem
> jaką(root fs jast na /dev/hda2). Czytałem wątek o podobnym problemie ale
> tam była partycja /dev/hdb1. Jak się tworzy te liczby?

Mam nadzieję, że nie kłamię w tym co napisze poniżej:

/dev/hda -- major 3, minor 0
/dev/hdb -- major 3, minor 64
/dev/hdc -- major 22, minor 0
/dev/hdd -- major 22, minor 64

Czyli /dev/hdc możesz zapisać jako 300, /dev/hdb jako 364...

Kolejne partycje to wartość dla danego hdX + numer partycji (liczone od 1).

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, JID: alchemyx w jabber.uznam.net.pl, +)
http://alchemyx.uznam.net.pl/, administrator polskiej sekcji Linux Counter