różnice między APT a poldkiem

Sob, 29 Cze 2002, 20:39:28 CEST

On Sat, 29 Jun 2002, Piotr Szymanski wrote:

> Michal Kochanowicz (29/06/2002 17:05):
> 1.) Bo debow nie ma 10000 dla jednej aplikacji, jak masz deba to wiesz, ze
> bedzie dzialal pod debianem (wiekszosc pakietow z dystrybucji opartych na
> debianie pod debianem dizala, a corel linux to oczywiscie wpadka), a jak
> sciagasz rpma, to nie masz pewnosci czy to suse/mdk/rh/czy jakiekolwiek inne
> dziwactwo

I co ma do tego sam rpm czy deb jako format pakietów ?

> 2.) jesli chodzi o oferowane przez dpkg mozliwosci:
> - - deby maja wiele pol ktorych nie ma w rpmach, aco za tym idzie daja wieksze
> mozliwosci customizacji (jest takie slowo?) np.

.. których przydatność jest conajmniej dyskusyjna.

> Pola:
> - - Priority i urgency (informujace o tym jak wazny jest dany pakiet)*

Na dobrą sprawę przydatnść to jest mała.
O wiele ważniejsza byłaby infrmacja tym czy pakiet w konkretnej wersji
wymaga po uprade rekonfiguracji pakietu (i przy pzrejścieu z jakich
wewrsji na jakie). Tego na razie nei ma rpm ani deb.

> - - essential (czy pakiet binarny jest istotny, czy tez mozna go wywalic jesli
> dany exec znajdzie sie w innym, wiekszym pakiecie)*

Bzdura. Od tego jest Requires.
Przyjrzyj się temu co jest u nas. *Wogóle* nie ma tu potrzeby robienia
atybutu Esential :>
Skoro nie ma takeij potzreby to po co to ? Mozę tylko wystarczy
konsekwentnei uzwyać jedengo mechanizmy (zwykkłego Requires) zamiast
niekonsekwentnie kilku ?

> - - Section (podzial pakietow na sekcje i kategorie, w rpmach tylko na
> kategorie)

Prosze bardzo: pole Group.

> - - Enchances (O ile odpowiednik Suggests moze jest w nowych rpmach nie
> przypominam sobie, zeby byl w nim jakis odpowiednik Enhances)*

Pisałem o tym niecały miesiąc Jaffowi (maintainerowi rpm-a) na rpm-list
przy okazji pomysłów XMLizacji speców.
Sposób na redukcje pwyższego jest prosty: jeżeli pakiet B rozszerza pakiet
A to jdnoczenie pakiet B *musi* wymagać pakietu A. Jeżeli już go wymaga to
powinien gdostać "Requires: A" -> jeżli juz ma "Requires: A" to po kiego
grzyba jeszcze "Enhances: A" ?
Ergo: pole Enhances jest kompletnie niepotrzebne w sytyacji kiedy jest już
Requires.

> - - Closes (ulatwia sledzenie bledow)*

To jest wogóle nieptrzebne. Wystarczy w changelog zanotować jaki
błąd kolejna wersja zamyka.

> - - mozliwosc definiowania wlasnych pol  w pakiecie *
> * tej funkcjonalnosci nie ma w rpmach

I niepotrzebnie wprowadzanie różnych pozimów bałzganów. Zamiast otwartego
na dowolny śmieć interfejsu wolę jeden ale dobry i możliwie spójny. Jeżeli
czegoś brakuje to to się dodaje. Koniec zabawy.

> Poza tym API rpm'a zmienia sie jak skarpetki natiomast api dpkg jest stabilne.

Łot ? Co się zmienia ?
Pakiet nie ma API. Pakiet ma struktórę. Wiesz o tym ?
Ostanai poważna zmiana formatu pakietów miała miesce prawie cztewry lata
temu. To tak często ?

Powiem wprost: bawisz się w trolla. Nie masz pojęcia jakie są mankamenty
rpm-a, a co tym na pewno czymś takim nie jest.

Jak masz chęć podyskutować o tym to już prywatnie.

kloczek