DirectConnect

Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala jojoro w poczta.onet.pl
Sob, 2 Mar 2002, 10:40:29 CET

 2.03.2002 pisze Jacek Konieczny (jajcus w pld.org.pl):

> Mamy 1000 klientów. Wystarczy że 5 z nich zacznie się bawić
> DirectConnect, KaaZaa itp. i od conajmniej 200 innych będziemy dostawać
> skargi. A wszystko dlatego, że komuś jest za dalego do wypożyczalni DVD,
> albo 7zł to dla niego majątek... :-( To naprawdę jest załosne.

Cieszę się, że jesteś szczęsliwcem mieszkającym w dużym miescie, gdzie
jest pełno wypożyczalni Video/DVD oraz kilka kin. Faktycznie w takim
wypadku nie chciałoby mi się czekać 2 dni na ściągnięcie filmu.
Wyobraź sobie jednak że są takie miasta, gdzie ani porządnego kina, ani
nawet jednej (w ogóle) wypożyczalni nie uświadczysz. Ja do najbliższej
mam 20 kilometrów. Zeby wypożyczyć a potem odwieźć film musze kupic paliwo
za ~20zł + koszt wypożyczenia 7zł. Czyli w sumie 1 film kosztuje mnie ~27zł
- raczej mało opłacalne, co? Z kinem jeszcze gorzej, bo do porządnego
kina mam 60km.

> Ale przez te kombinacje niektórzy providerzy już wprowadzili zasady
> "wszystkim po równo" i obcinają klientom przepustowość do kilku
> kilobitów. Wolałbym tego uniknąć, ale kto wie...

A nie można zrobić opłat w zależności od przyznanej przepustowości
łącza?

   From: jbotz w mtholyoke.edu (Jurgen Botz)
   "Unix? Co to jest? Czy to coś takiego jak Linux?"