Qmail +relaying

Pon, 25 Mar 2002, 09:29:55 CET

On Mon, 25 Mar 2002, Marcin Bohosiewicz wrote:

> Uzywajac rlinetd wpisac do /etc/tcpd/hosts.allow:
> smtp: <numery ip lub nazwy> : setenv RELAYCLIENT.

Wartoby dopisać to zakomentowane z odpowiednią adnotacją w domyślnym
/etc/tcpd/hosts.allow czy nawet %post(un) automatycznie dodać/usunąć taką
linikę w tym pliku.

> PLDowy qmail jest przygototowany do dzialaania z inetdemonami,
> takimi jak inetd,xinetd,rlinetd poprzez rc-inetd, czyli mechanizm
> umozliwiajacy zmiane inetdemona bez recznego grzebanie w pikach
> konfiguracyjnych.
>
> A ucspi-tcp radze zostawic w spokoju, chocby z tego powodu
> ze wymaga plikow konfiguracyjnych w niestandardowych dla PLD
> miejscach (dodatkowy katalog w /, logi w /etc itp.), czego co najgorsze
> nie mozemy poprawic bo... licencja djb nie pozwala.
>
> Btw, ta ilosc symlinkow w qmailu to tez obejscie licencji djb...

Apropo djbdns. Jeżeli w przeciągu najbliższych godzin nikt nie usunie
zależności w axfrdns od ucspi-tcp to niestety cofnę pakiet do /test i nie
będzie tego pakietu w 1.0.

kloczek