Zasilacz AT.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 25 Mar 2002, 23:26:57 CET

Witam!

On Mon, 25 Mar 2002 17:38:20 +0100 (CET)
Grzesiek Sojka <grzes w yen.ipipan.waw.pl> wrote:

> 	Wiem, ze ta lista nie jest o sprzecie ale szczerze mowiac nie mam
> pomyslu gdzie sie zwrocic. Moj komputer ze wzgledu na ilosc urzadzen
> cierpi na braki w zasilaniu. Postanowilem do niego wlozyc dodatkowy
> zasilacz typu AT. Niestety to bydle sprawdza czy jest podpiete do plyty
> glownej. Moze ktos wie jak to obejsc?
> Pozdrowka

Faktycznie to nie ta grupa, ale skoro już piszę, to może odpowiem:

Zasilacz AT nie podaje napięcia jeżeli nie wystąpi jakiś tam stan (nie
pamiętam czy tam ma być +12 czy masa) na lini powergood - pomarańczowy
kabelek. Jak go dostanie to włączy dopiero obwody, ale UWAGA! Jeżeli
będzie nieobciążony, to albo spalisz zasilacz, albo zadziała któreś z
zabezpieczeń (oby to drugie). Równoległe spięcie zasilaczy może spowodować
bardzo duże straty wynikające z niwelowania różnic napięć pomiędzy
zasilaczami i może doprowadzić do przepływu dużych prądół zerowych, pewnym
rozwiązaniem może być zabezpieczenie diodami, ale jest to mało efektywne.
Ogólnie NIE zaleca się równoległego łączenia zasilaczy impulsowych.
Najlepiej w to miejsce kupić zasilacz mocniejszy. Niestety :(

                 Pozdrawiam
                         Artur