Zasilacz AT.

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 25 Mar 2002, 23:40:01 CET

On Mon, 25 Mar 2002, Artur Flinta wrote:

> Witam!

> Faktycznie to nie ta grupa, ale skoro już piszę, to może odpowiem:
>
> Zasilacz AT nie podaje napięcia jeżeli nie wystąpi jakiś tam stan (nie
> pamiętam czy tam ma być +12 czy masa) na lini powergood - pomarańczowy
> kabelek. Jak go dostanie to włączy dopiero obwody, ale UWAGA! Jeżeli

Jest pewien problem. Zmierzylem napiecie na pinie powergood podczas pracy
zasilacza z podlaczona plyta glowna i miernik wskazal mi 0.73v. Poza tym
styk powergood na plycie polaczony jest bezposrednio z jakims scalakiem.
Sugeruje to, ze w przypadku zasilaczy typu AT problem moze byc bardziej
skomplikowany.

> będzie nieobciążony, to albo spalisz zasilacz, albo zadziała któreś z
> zabezpieczeń (oby to drugie). Równoległe spięcie zasilaczy może spowodować

Tego nie wiedzialem.

> bardzo duże straty wynikające z niwelowania różnic napięć pomiędzy
> zasilaczami i może doprowadzić do przepływu dużych prądół zerowych, pewnym
> rozwiązaniem może być zabezpieczenie diodami, ale jest to mało efektywne.
> Ogólnie NIE zaleca się równoległego łączenia zasilaczy impulsowych.
> Najlepiej w to miejsce kupić zasilacz mocniejszy. Niestety :(

Nikt nie powiedzial ze jestem samobujca i zamierzam laczyc zasilacze
rownolegle. Moim zdaniem jest to pomysl klasy kamikadze. Mam w kompie 6*HD
+ 3*CD-ROM + mnostwo wiatroli. Moj pomysl polega na przelaczeniu czesci
tych urzadzen na drugi zasilacz.

>                  Pozdrawiam
>                          Artur
>

> --
> Zawsze kiedy jest problem, jest jakieś rozwiązanie;
>  zatem jeśli nie ma rozwiązania, nie ma problemu.

> http://lists.pld.org.pl/

Dzieki za rade. Pozdrowka
Grze$!?