Zasilacz AT.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 26 Mar 2002, 00:07:30 CET

Witam!

On Mon, 25 Mar 2002 23:40:01 +0100 (CET)
Grzesiek Sojka <grzes w yen.ipipan.waw.pl> wrote:

> Jest pewien problem. Zmierzylem napiecie na pinie powergood podczas
> pracy zasilacza z podlaczona plyta glowna i miernik wskazal mi 0.73v.
> Poza tym styk powergood na plycie polaczony jest bezposrednio z jakims
> scalakiem. Sugeruje to, ze w przypadku zasilaczy typu AT problem moze
> byc bardziej skomplikowany.

Dobra, doczytałem trochę u siebie widzę, że posiałem lekki zamęt.
Powergood, jak się okazuje jest wystawiane przez zasilacz, kiedy to według
zasilacza zostaną osiągnięte nominalne wartości napięć, co pozwala na
rozruch płyty głównej. Natomiast, zasilacz (przynajmiej większość
starszych) do rozruchu potrzebuje obciążenia przynajmniej 5W na lini
12VDC. Dobrze do tego celu nadaje się żarówka samochodowa. Powinno
zadziałać.
             Pozdrawiam
                  Artur