Czesc

Grzesiek Sojka grzes w yen.ipipan.waw.pl
Śro, 27 Mar 2002, 20:44:24 CET

On Wed, 27 Mar 2002, Andree wrote:

> Witam
> Mam powazny problem i nie wiem jak go rozwiazac. Mam server na SDI i  czasami (czesto) jak wstaje rano to ppp0 jest pppd jest ale internetu nie ma. Wylaczam ppp0 i pppd wlaczam na nowo i internet jest. Co zrobic zeby samo sobie sprawdzalo czy jest internet i w razie czego wywalalo wszystko i odpalalo na nowo.
> (moze jakis ping albo sam nie wiem)
>
> pozrowienia
> Andree

Na administrowanym przezemnie serverze SDI dziala nastepujacy skrypt:

    #!/bin/sh
    if [ -z "`/sbin/ifconfig | /bin/grep ppp0`" ]
      then
        echo `date` Reconfigure.
        if [ -n "`ps ax | /bin/grep -v grep | /bin/grep pppd`" ]
          then
            killall pppd
          fi
        sleep 1m
        /usr/sbin/pppd /dev/ttyS0 115200 modem <parametry> <parametry>...
#                   		Te parametry to powinien byc twuj login
      fi

Jest odpalany z crona co 5min. Sprawdza czy interfejs ppp0 istnieje jesli
nie to sprawdza czy istnieje proces pppd to go ubij, nastepnie podnosi
lacze. U mnie to wystarcz. Jesli zdarza sie ze ifconfig wykazuje Ci
istnienie interfejsu ppp0 a trafic nie przechodzi to niestety ten skrypt
nie wystarczy. Natomiast mi sie to jeszcze nie zdazylo (przez 2 lata).
Powodzenia
Grze$!?