noexec

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Czw, 2 Maj 2002, 08:56:33 CEST

On Wed, 1 May 2002, Radek Pilawka wrote:

> grsecurity to potrafi.

Z tego co wiem, to zabezpieczenie używane przez grsecurity też nie jest
przy typowych systemach 100% skuteczne. Co prawda istnieje możliwość
zablokowania userom zmiennych typu LD_PRELOAD, ale jeżeli w systemie jest
zainstalowany np. perl, to przy odrobinie kombinacji można załadować do
niego dowolną bibliotekę .so przez moduł DynaLoader:

perl -mDynaLoader -e 'DynaLoader::dl_load_file("anything.so")'

Inna sprawa, że noexec też tego nie blokuje.

Andrzej Szombierski
anszom w v-lo.krakow.pl / qq w kuku.eu.org / anszom w klub.chip.pl