su nie działa

Pon, 6 Maj 2002, 16:47:30 CEST

On Mon, 6 May 2002, Marcin Wojtczuk (FastViper) wrote:

> Hm.. napewno ?
>
> BTW: su nie daje się uruchomić spod strace (pisze że niepoprawne hasło
> nie pytając o nie).

[root w test2]# strace -o out su - kloczek
[kloczek w test2]$ id
uid=2732(kloczek) gid=2732(kloczek) grupy=2732(kloczek),6(disk),10(wheel)
[kloczek w test2 kloczek]$ logout
[root w test2]#

[kloczek w test2 SPECS]$ strace -o out su -
strace: exec: Operation not permitted
[kloczek w test2 SPECS]$

Co jest jaknajbardziej prawidłowymm zachowaniem bo dostęp do ptrace() w
apliacjach suid/sgid byłby duużą dziurą.

kloczek