VLAN-y na 2.4.18

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 10 Maj 2002, 19:35:33 CEST

On Fri, 10 May 2002, Grzegorz Mlonek wrote:
> używam jądra i dodatków:
> kernel-headers-2.4.18-2.26
> kernel-source-2.4.18-2.26
> kernel-smp-net-e100-1.8.37-5 w 2.4.18_2
> kernel-smp-2.4.18-2
> maszyna DL 360
> kompletnie nie mogę uruchomić
> obsługi vlanów.
> na jądrze 2.2.20-18 idzie wszystko bez zawachania
> rzekł bym ,,od ręki''.
> Na 2.4 nie chce działać a bardzo mi zależy na tym
> ze względu na na iptables.
> vlany chcę programowo robić na karcie gigabit eternetowej
> Farallon PN9000-SX.
> [...]

Namieszałeś kilka rzeczy.
Jeżeli chcesz vlan'y programowe (poprzez vconfig) to używasz
normalnego modułu eepro100 dostarczanego z normalnym jajkiem.

Natomiast jeżeli używasz e100 to należy skorzystać z ians'ów. Czyli
hardware'owych vlanów (IMHO znacznie lepszych i szybszych). Jak tego
używać opisywałem już tutaj oraz w PLD-Guide. Nie wiem czy jest on gdzieś
wystawiony...

A karta Gigabitowa... jeżeli jest na chipach Intela to używasz modułu
e1000, a nie e100.
Z żadnym z tych dwóch modułów nie pójdą vlany software'owe.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...