printcap, filtry i ps to pcl

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Śro, 8 Maj 2002, 11:21:41 CEST

W liście z wto, 07-05-2002, godz. 16:24, Waldemar Buczak pisze:

> zgadza sie, ale openoffice wypuszcza plik na drukarke w postaci
> postscripta, musze to skonwertowac na pcl-a

W zależności od lpd (LPRng, cups) robi się to inaczej.
Wszystkie (prawie) programy w Linuxie wysyłają na drukarkę
plik w postscripcie i to się chwali.

Ja to robiłem bez żadnych zakręcań w LPRng, bo wygląda ze o to Ci
chodzi.

---------
/etc/printcap

lp:cm=MYPRINTER
	:sd=/var/spool/lpd/%P
	:if=/usr/bin/myfilter
	:lp=/dev/null

------
/usr/bin/myfilter

gs -dNOPAUSE -sDEVICE=ljet4 -sOutputFile=/dev/lp0 -q -dBATCH -

-------

i po ptakach, można to zrobić oczywiście na 100 różnych sposobów, ale
ten jest chyba najprostrzy. Oczywiscie nie mozna zorbic accoutingu i
innych, ale do własnych domowych zastosowań wystarczy.

Polecam jednak cupsa, Tam można szybko, łatwo i przyjemnie :)

TiweK

--
      .--.
     |o_o |      Tomasz Witek
     /_ / |                 KOTI sp. z o.o., Administrator
   //    \ \                Uniwersytet Gdański, Instytut Matematyki
 )~\_    _/~(               Linux Registered User #163097
perl -e 'print
pack(c7,sqrt(7056),(unpack(c,U)+20),119,oct(145),hex(50)-5,7,10);'