Spellchecker w vim.

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 12 Maj 2002, 12:33:02 CEST

On Sun, May 12, 2002 at 12:19:15PM +0200, Arek wrote:

> zrobić zrobić - nigdy ispella nie kozystałem, a przydal by mi sie
> po spell on dostaje: dictionary not defined
> i co dalej ?
Metodą prób i błędów (bo dokumentacji żadnej nie znalazłem) doszedłem do
tego:

:set language=polish
:spell on

Ale z wpakowaniem tego do .vimrc mogą być problemy, bo nawet
if has("ispell")
nie działa, a bez takiego warunku ":spell on" spowoduje błąd w vimie
z niewkompilowanym ispellem.

Ja mam u siebie w vimrc:
noremap <F7> :spell off<CR>
noremap <F8> :set language=polish<CR>:spell on<CR>
noremap <F9> :set language=english<CR>:spell on<CR>

To nie powoduje błędów w "zwykłym" vimie, dopóki oczywiście nie wciśnie
się któregoś z tych klawiszy.

Z tego co widzę, to ten sprawdzacz pisowni to jeden z najgorzej
zrobionych featurów VIMa, nie dziwie się że nie jest domyślnie
włączony... Ale z drugiej strony... to działa :-)

Żeby to pasowało do reszty, to przynajmniej ':help :spell'
i 'has("ispell")' powinno jakoś działać.

Pozdrowienia,
        Jacek